Alustat:
3DS
Kolikkopelit
Konsolit
Laitteet
Linux
Mac
Mobiili
PC
PlayStation 3
PlayStation 4
PlayStation Vita
Retro
Wii
Wii U
Xbox 360
Xbox One

Team Fortress 2 on Valven testilaboratorio

16.9.2012, 10.00
Juho

Aihealueet: PC, Räiskintäpelit, Ilmiöt, Moninpelit, Verkkopelit

Team Fortress 2, Valve

TF2

Maanmainio Team Fortress 2 on melkoinen menestys. Sarjakuvamainen räiskintä on tuottanut Valvelle mukavan määrän rahaa, ironisesti erityisesti sen jälkeen, kun siitä tehtiin ilmaiseksi pelattava. Valvelle Team Fortress 2 on kuitenkin enemmän kuin pelkkä peli.

Pelin pääsuunnittelija Robin Walker kertoo Gamasutran haastattelussa, että Team Fortress 2 on vuosien aikana toiminut myös eräänlaisena testilaboratoriona. Pelin avulla on muun muassa koeajettu uusia bisnesmalleja.

Kun massiiviset nettiroolipelit olivat kuuminta hottia pelimarkkinoilla, Valve päätti kokeilla niistä lainattuja elementtejä myös Team Fortress 2:ssa. Tuloksena oli nykyinen järjestelmä, jossa pelaajien keräämät esineet säilyvät pelitilillä.

Ilmaispelattavuus ja mikromaksut on tuoreempi tapaus, jossa Valve jälleen kerran kopioi bisnesmallin morpeista ja kokeili, miten moinen istuu räiskintäpeliin. Hyvinhän se tuntuukin toimivan.

Walkerin mukaan Team Fortressin taloudellinen menestys on tosiasiassa vain kirsikka kakussa. Pelin avulla kerätyt kokemukset ovat Valven tulevaisuuden kannalta paljon kovempaa pääomaa kuin firman tilille ropisseet dollarit. Kiinnostava näkökulma.

Lähde: Gamasutra

Lisää aiheesta

Team Fortress 2 saa oman Horde-pelitilansa - pelaa Mann vs. Machinea jo huomenna!

Perjantaikevennys: Scout on ärsyttävä paskiainen

Odotettu päivä koitti vihdoin: Meet the Pyro!

Lue myös

Mass Effect 3: Leviathan DLC (PC, PS3, Xbox 360)

Wii U - Nintendon uusi konsoli peleineen ensitestissä - osa 2

Black Mesa julkaistiin - lataa omasi jos pystyt!

Vihollisen lippu johti sotapelin hylkäämiseen

Juho Anttila

1.

Ja juuri uutisessa mainittujen asioiden takia itse lopetin TF2:n pelaamisen.

2.

@1
Sama täällä. Koko kama- ja mikromaksuhässäkkä pisti pelin tarkoin harkitun ja huolella kehitetyn hahmoluokkien balanssin täysin pilalle, puhumattakaan hienosta sarjakuvamaisesta graafisesta tyylistä, joka on nykyisellään raiskattu niin totaalisesti kuin mahdollista.

3.

Graaffinen tyyli on sama kuin ennenkin ja aseiden balanssi on täydellinen. Mitä ihmettä selitätte? Jokaisen pelin aseista voi craftätä,ostaa tai saada loottina eli tässä mielessä kaikki ovat samalla viivalla. Ja mikään ase ei ole ylivoimainen toista tiettyä asetta vastaan, pelin non-stock aseet ovat side-gradeja eivätkä upgradeja.

Voihan myös olla, että haukutte uudet aseet lyttyyn, koska ette osaa pelata niitä vastaan.

4.

Itsellänikin pikku hiljaa ihan ajattelematta loppui pelaaminen kokonaan kun tuo joku store tuli. Koko ajan tulee lisää mitä kummallisempaa peliin sopimatonta roinaa. Näiden myötä klassien roolitkin ovat vähän muuttuneet. Nykyään peli on helvetinmoinen sekamelska. Näin ainakin omasta mielestäni.

Kirjaudu sisään

Kommentointi tässä osiossa on sallittu vain rekisteröityneille käyttäjille. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, rekisteröidy käyttäjäksi. Salasana hukassa?

Takaisin ylös